Een samenwerking van waarde

Een samenwerking van waarde

21 maart 2024

 

Nieuwe bedrijfskleding in een duurzaam jasje

Volledig circulair geproduceerd en gemaakt van gedragen textiel

Koppert Cress introduceert met trots de nieuwe circulaire bedrijfskleding. Een collectie ontworpen om niet alleen een moderne look en comfort te bieden, maar ook om een krachtig statement te maken in het streven naar duurzaamheid.

De bedrijfskleding is volledig circulair geproduceerd en van gedragen textiel gemaakt. Met de circulaire bedrijfskleding besparen we 5.226.000 liter water, 5277 kg CO2 en 104.896 MJ energie. Dit kun je vergelijken met 80.399 douchebeurten, 38.750 km’s autorijden en 189 jaren tv kijken!

 

Een samenwerking van waarden

In samenwerking met Goodfuture en Schijvens Corporate Fashion hebben we niet zomaar kleding gecreëerd; we hebben een collectie ontwikkeld met een doel. Remco Dupuis van Goodfuture bracht ons in contact met Schijvens, een familiebedrijf dat net als wij gelooft in duurzaamheid als kernwaarde. De cirkel werd compleet met hun collectie, waarbij de kleding na gebruik weer kan worden gerecycled door Schijvens. Een T-shirt wordt dan ook echt weer een T-shirt. Schijvens maakt bedrijfskleding van gerecycled textiel (ingezamelde kleding, snijafval) en gerecycled polyes

ter o.a. uit visnetten en oude sportkleding. Hierdoor is het garen sterk, kleurvast en slijtvast blijft. Alle oude bedrijfskleding wordt bij Schijvens ingeleverd om uiteindelijk te recyclen tot nieuwe bedrijfskleding.

 

 

Stap voor stap naar duurzaamheid

Naast de toewijding en mooie samenwerking tussen de verschillende partijen is het een stap in de richting van de principes van hergebruik en minimalisering van afval. Hierdoor kunnen we samen een impact maken, de kledingindustrie heeft immers een grote impact op het milieu!

David Rijnsdorp van Schijvens, vertegenwoordiger van de vijfde generatie van het familiebedrijf, deelt onze toewijding aan duurzaamheid. ‘We zijn blij dat een duurzaam bedrijf als Koppert Cress de stap maak naar circulaire bedrijfskleding en dat Goodfuture ons samen heeft gebracht. Net als bij Koppert Cress zijn wij in onze branche ook continue bezig verder te verduurzamen, het is mooi om te zien dat onze familiebedrijven zo de handen in een slaan,’ aldus David Rijnsdorp.

 

 

Een circulair verhaal

De nieuwe kleding is zwart en de polo’s en T-shirts zijn in de huisstijl bordeauxrood of moderne kleur Racing Green, welke staat voor duurzaamheid, betrouwbaarheid, energie en groei. Ze zijn subtiel voorzien van een kleine cress en het Koppert Cress logo. Maar de collectie gaat verder dan een dan deze moderne look en uitstraling; het vertelt een verhaal van circulariteit. Alle oude werkkleding wordt ingeleverd en gebruikt voor recycling, waardoor we een gesloten kringloop creëren. Dit is niet enkel een nieuwe outfit; het vormt een bijdrage aan een nieuwe duurzame stap.

 

Van onze medewerkers, voor onze medewerkers

Bij Koppert Cress geloven we in de kracht van ons team. Daarom zijn de medewerkers actief betrokken geweest bij het ontwerpproces. De wensen en behoeften zijn vertaald naar een collectie die niet alleen duurzaam is, maar ook een weerspiegeling van onze gezamenlijke trots.

“We hebben ook echt geluisterd naar de feedback van de medewerkers en gekeken naar een passend ontwerp waarin iedereen zich comfortabel voelt”, aldus Yorgos van ’t Wout.

Yorgos, een levend bewijs van toewijding, begon zo’n 17 jaar geleden als productiemedewerker en heeft zich sindsdien ontwikkeld binnen het Communicatieteam, waar hij bevlogen deelneemt aan talloze projecten voor Koppert Cress. Samen met onze productiemedewerkers en projectteam heeft hij actief bijgedragen aan het ontwerpproces van de nieuwe kleding, waarbij de wensen en behoeften van onze medewerkers centraal stonden.

“Met deze nieuwe bedrijfskleding gaan we verder dan alleen de productievloer; we gaan samen voor een duurzame toekomst. Laten we deze duurzame stap samen zetten, de pioniers van Koppert Cress dragen niet alleen moderne look, maar ook een boodschap van verandering. Deze circulaire bedrijfskleding is niet alleen een uiting van de missie One Koppert Cress. Want het succes van het bedrijf komt voort omdat we het samendoen”, aldus HR-manager Dorothea Claessen.